Uppdaterat 20 mars 2021
Till dig som är medlem på Hills Golf & Sports Club

Som partner i Hills Business Club är du med i ett nätverk bestående av ca 125 företag. Denna plats är till för att nätverka och hitta varandra och tjänster som erbjuds när vi inte kan träffas fysiskt som vi brukar och är vana vid.  Förhoppningen är att ni finner intressanta partners här, kanske nästa steg är en golfrunda tillsammans, och i längden ett fint samarbete!

Med vänlig hälsning
Carin Hjalmarsson
Företagsansvarig – Hills Business Club
carin.hjalmarsson@hillsgolfclub.se

ONE GOLF

Alla Hills medlemmar får 20% rabatt på hela sortimentet.
Gå in på one-golf.com och ange rabattkod ”hills20” i kassan.
Erbjudandet gäller till och med 31 Dec 2021 och kan inte kombineras med andra erbjudanden.

Golfprodukter med tryck

Som medlem får du även 20% rabatt på beställning av företagsprodukter via One Golf. Vill du investera i golfprodukter med tryck som gör er synliga även på golfbanan?
Tryck er logga på peggar, handdukar eller handskar. Perfekt till företagsgolfen, kundgolfen, golftävlingen eller varför inte beställa företagsgåvor med golftema till din personal.

Läs mer på one-golf.com.

WISTRAND

BOLAGSSTÄMMOR PÅ DISTANS

Under bolagsstämmoperioden 2020 var mycket fortfarande oklart kring hur pandemin skulle komma att utveckla sig. Samtidigt hade många företag fullt upp med att se över och framtidssäkra verksamheten. Regeringen införde då, som ett led i att minska smittspridningen, en möjlighet för företag att genomföra sin bolagsstämma digitalt. Möjligheten till detta har förlängts och gäller nu under hela 2021. Med årets bolagsstämmoperiod i antågande är det hög tid att börja planera om man har för avsikt att genomföra en digital bolagsstämma. De företag som vill genomföra sin bolagsstämma digitalt måste se till att de har såväl de tekniska som juridiska förutsättningarna. Det underlättar bland annat att ha en bolagsordning som godkänner digitalt deltagande på bolagsstämman. Gå gärna in och läs mer på https://www.wistrand.se/regeringen-foreslarmojlighet-till-digitala-stammor/.

KORTTIDSARBETE OCH KORTTIDSPERMITTERING

Som utgångspunkt kunde permitteringsstödet utgå för 6 månader med en möjlighet till förlängning på 3 månader. Därefter följde en karenstid på 24 månader under vilken företaget inte kunde ansöka om stöd på nytt. Karenstiden har nu tillfälligt avskaffats vilket öppnar upp för företag som redan erhållit permitteringsstöd att ansöka om stöd för en ny period. Regeringen har förlängt den tidsram inom vilket stödet löper till den 30 juni 2021. Under januari, februari och mars är det möjligt för företag att söka stöd för korttidsarbete med upp till 80 % av arbetstiden. Staten står då för 75 % av kostnaderna vilket innebär att den anställde behåller 88 % av sin ordinarie lön samtidigt som lönekostnaden för företaget minskar med 72 %. Stödet går att söka retroaktivt så de företag som vill använda sig av permittering till 80 % bör införa det omedelbart och därefter söka stödet. Det särskilt då möjligheten att permittera anställda till 80 % endast gäller under årets första tre månader. Från och med april 2021 gäller att den högsta permitteringsgraden är 60 %. Dessutom täcker staten endast 50 % av kostnaderna från den 1 april. Det innebär att företagets minskade lönekostnad vid permittering till 60 % blir 32 % jämfört med 53 % så som stödet var utformat tidigare. Samtidigt innebär det för den anställda att minskningen i lön som denna får ut nu blir 15 % jämfört med tidigare 7,5 %, vid en permittering till 60 %. Det är alltså både för företag och anställda mer fördelaktigt att ansöka om permitteringsstöd för perioden januari – mars än vad det är i perioden april – juni. Reglerna för stöd 2021 har även ändrats på så sätt att det inte längre är möjligt att ha olika nivåer av arbetstidsminskning under en och samma avtalsperiod mellan den anställda och företaget. Det går därför inte att avtala om arbetstidsminskning med 40 % i januari, 60 % i februari och 80 % i mars i ett och samma avtal om arbetstidsminskning. Det behöver då upprättas tre stycken olika avtal om arbetstidsminskning. Notera också att det inte går att ha ett avtal som löper på båda sidor om månadsskiftet mars/april, det måste istället lösas med två separata avtal där det första slutar den 31 mars och det andra börjar den 1 april.

OMSTÄLLNINGSSTÖD

Omställningsstödet har förlängts till att gälla perioden januari – februari 2021. Reglerna för att erhålla stöd har inte förändrats nämnvärt. För att stöd ska beviljas krävs ett omsättningstapp på mer än 30 % jämfört med januari – februari 2019, vilket följer av EUriktlinjer. Stödet ges med upp till 70 % av de fasta kostnaderna och är beroende av hur stort omsättningstappet varit. Det högsta belopp som kan erhållas i stöd under januari – februari 2021 är 30 miljoner kronor. Värt att nämna är att sista ansökningsdag för att erhålla stöd för perioderna augusti – oktober och november – december 2020 närmar sig, nämligen den 31 mars 2021.

För vidare information och vägledning är ni välkomna att kontakta Wistrand Advokatbyrå;
Sara Fager Hultqvist & Johannes Wårdman

https://www.wistrand.se/wistrand-expertis/johannes-wardman/
https://www.wistrand.se/wistrand-expertis/sara-fager-hultqvist/

EGE / WH BOLAGEN

SAJ FÖRMEDLINGSBYRÅ

BOKA GÖRA ADLÉNS SUCCÉFÖRELÄSNING TILL SPECIALPRIS

Vilken fantastiskt respons vi fick när vi körde igång årets upplägg med digitala (och senare även live) föreläsningar på Hills 11 februari. Först ut var omvärldsanalytikern, futuristen och en av Sveriges mest prisbelönta föreläsare Göran Adlén. Göran pratar om framtiden och varför man ska satsa när det är som svårast. Han ger framtidshopp, inspiration, energi och massor av motivation. Och inte minst konkreta verktyg hur vi ska klara tuffa tider.

Vi på SAJ Förmedlingsbyrå, som är ny partner och som arbetar tillsammans med Hills när det gäller dessa föreläsningar, erbjuder alla ett specialpris på Görans föreläsning. Du kan boka den digitalt eller fysiskt och omfattningen är allt mellan 30 minuter och 1,5 timme för 25 000:- exklusive moms (ordinarie pris är 40 000:-). Eventuella reskostnader tillkommer. Självfallet anpassar Göran sitt budskap efter målgrupp och syfte. Du kan boka föreläsningen till specialpris fram till och med 15 juni 2021 och erbjudandet gäller alla i Hills nätverk.

Bokningen gör du direkt via Stefan Jonsson på SAJ, maila stefan@saj.se eller ring 0705 – 177 046. Läs mer om Göran Adlén på www.saj.se.

XEED/JORDELIT

Starta igång våren med gräsfrö och gödsel från Xeed. Som medlem får du 10% på alla gräsfrön & gödsel. Klicka här för att beställa. Använd koden i kassan: HILLSMED10

Få din IT-vardag att fungera!
Med vår lokala och digitala närvaro kan vi hjälpa företag och organisationer att få vardagen att fungera i kritiska stunder och situationer som kan uppstå. Rätt IT-stöd, rådgivning och support vid till exempel nyckelpersoners frånvaro och sjukdom. Kontakta oss här!

Vill du förverkliga en innovation?
I tider som dessa brukar människor bli lite extra kreativa och påhittiga. Vi utvecklar alltifrån barnvagnar till rymdskepp. Vill du ha hjälp med att utveckla din idé? Hör av dig till oss. 

ESS GROUP FALKENBERG STRANDBAD

ESS GROUP HOTEL PIGALLE

Alla Hills medlemmar kan boka logi på Hotel Pigalle med 20% rabatt. Boka online och ange rabattkod ”HillsPigalle”. Erbjudandet gäller till och med 31 juli 2021.

Som medlem får du även 20% rabatt på maten i Restaurang Atelier, till och med 31 juli, vid bordsbokning. Gå in och boka bord online och berätta att du är Hills-medlem/partner, när du besöker Restaurangen så drar de rabatten av notan vid betalningen på plats.

Som medlem/partner får du även 20% rabatt på maten i Restaurang Atelier under perioden 1 juni till 31 augusti vid bordsbokning. Gå in och boka bord online och berätta att du är Hills-members/partners, när du besöker Restaurangen så drar de rabatten av notan vid betalningen på plats.

Tvätta bilen så ofta du vill för 399:- per månad!
Som Hills Business Club-medlem får du ett riktigt kanonpris på Mjuk Biltvätt BUSINESS, vårt abonnemang för företagsbilar. Läs mer och anslut dig

Nu när vi inte har några spelningar arbetar jag som konsult för ett företag som heter Scan Diagnostics. Jag säljer i första hand CE märkta snabbtest för Covid-19 och antikroppstest.

——————————————————

SARS-CoV-2 Antigen Rapid Test
– Provet visar om du är sjuk i Covid-19 just nu
– Nasofarynxprov (svabb i näshålan)
– Ger svar på 15 minuter
– CE-märkt Tillverkat i USA Säljs i 20 pack
– 98,6% träffsäkerhet-
– 20 st / 8750:- (a´440:-) (ink. moms)

—————————————————–

SARS-CoV-2 Antibody Rapid Test
– Provet visar om du har antikroppar mot Covid-19
– Blodprovstest- Ger svar på 10 min
– CE-Märkt EU-tillverkat Säljs i 25-pack
– 93,37% träffsäkerhet
– 25 st 7875:- (a´315:-) (ink. moms) Dessa säljs endast i 25 pack. Vill du ha färre än 25 st kommer jag och gör testet.
Vill du ha färre test än 20 respektive 25 så går det att lösa.Jag kommer till dig med produkterna om du bor inom stor Göteborg. Annars skickar jag dom med posten. Ring eller maila gärna om ni har några frågor.

Patrik Hellberg tredrag
Pusterviksgatan 15
413 01 Göteborg +46707165000 tredrag.com patrik@tredrag.com

DEMO GROUP

Demo Group har två lätta lastbilar med bakgavellyftar som lastar ett ton, två skåpbilar med ramp som lastar 1,2 ton och en stor Scania med kyl- och frysmöjligheter som lastar 16 ton, samtliga finns tillgängliga med eller utan chaufförer. Vi har tillgänglig lagerpersonal, erfarna projektledare och vi kan ordna underhållning med teknik även för den lilla hemmafesten när alla sitter hemma och har tråkigt. Eller varför inte redan nu börja fundera på hur man kan nå ut med sitt budskap när detta elände äntligen är över. Vi på Demo ligger väldigt långt i framkant med den senaste tekniken för att få ert företag att sticka ut ifrån mängden på mässor, utställningar eller varhelst ni vill synas…

Kontakta gärna mig,
Peter Simson
peter.simson@demogroup.se 
0707-303311

HILLS RESTAURANG

Undvik stök i köket och låt oss istället göra jobbet! Vi hjälper dig att sätta guldkant på ditt företagsevent, födelsedagsfest, student, bröllop, julbord eller annat evenemang. Vi har tagit fram en cateringmeny för att göra det så enkelt som möjligt för dig att välja en bra kombination av rätter. Kom förbi restaurangen och hämta din mat, upplagd på fat och klar att servera.

Förslag på vår CATERINGMENY hittar du här. Som medlem i Hills BC har du 15% rabatt på beställningar som görs innan 31 maj.

AVHÄMTNING AV DAGENS LUNCH
Vår dagens lunch går alltid att beställa för avhämtning, ring oss på 031-727 1525!
Vår meny för DAGENS LUNCH hittar du här.

BE BETTER ONLINE

Se till att ni fokuserar era marknadsföringsinsatser på rätt sätt.
Be Better Online bjuder på en miniworkshop kring er digitala marknadsföring.
Ordinarie pris är 5500kr. Vi är specialiserade på marknadsföring och synlighet på Google, Facebook, Instagram, Linkedin och Youtube. Workshopen är på 2 timmar och sker över video. Smidigt i dessa tider, eller hur :). Vi går tillsammans igenom er webbplats och sociala medier och diskuterar kring hur ni kan skapa de bästa förutsättningarna för er verksamhet oavsett ert ekonomiska läge just nu. Efter workshopen får ni med er konkreta åtgärder att arbeta vidare med. Workshopen kräver inga förkunskaper.
Kontakta mig för att ta del av erbjudandet:
Thomas Van Loo
073-5441229
thomas.van.loo@bebetteronline.com

VIC TEXTILTVÄTT

Anlita ett certifierat tvätteri. Vi tvättar arbetskläder, dukar, mattor, skjortor och kemtvätt. Vi hämtar och levererar på ert företag eller i hemmet. Välkommen med din beställning på info@vic.se eller tel. 031-220240.

BAUER MEDIA GROUP

I de tuffa tider vi går igenom just nu är det viktigt att försöka fortsätta med våra verksamheter. Det kommer vända för eller senare, just nu gäller det att försöka härda ut. Cirka 500.000 Göteborgare lyssnar varje vecka på någon av Bauer Media radiokanaler, Mix Megapol, NRJ och Rockklassiker.

Vi erbjuder annonsering i 1 vecka med 70 stycken 20 sekunders införanden i varje kanal för totalt 29.500kr. Totalt 210 stycken införande under 1 vecka. Kampanjen ger cirka 900.000 kontakter under aktuell vecka. Kontakta Henrik Fryklund för mer information Henrik.fryklund@bauermedia.se, 0730-667205.

FREJA PARTNER

Freja Partner har i relation till utbrottet av Covid-19, och dess följder av stor osäkerhet hos många av våra företagsklienter, valt att gå ut och besvara ett antal frågor kopplat till ämnet. Vi får många samtal från oroliga klienter och vill med texten nedan försöka besvara några av frågorna så brett som möjligt.

När det gäller juridisk rådgivning så är det alltid bäst att ge rådgivning från fall till fall och klient till klient då omständigheter och förutsättningar alltid kan skilja, så nedan information skall ses som riktlinjer och generell information. Freja Partner uppmanar sina klienter att höra av sig till oss innan vidare åtgärder tas. Nedan information kan komma att ändras (speciellt avsnitt tre –Förslag och åtgärder från regering och myndigheter), vilket innebär att Freja Partner inte kan ta något ansvar i hur denna informationen nyttjas vidare.

DEL1: COVID-19 – PERSONAL & ARBETSRÄTT
https://www.frejapartner.se/del1-covid-19-personal-arbetsratt/

DEL2: COVID-19 – AVTALSFÖRHÅLLANDEN
https://www.frejapartner.se/del2-covid-19-avtalsforhallanden/

DEL3: COVID-19 – FÖRSLAG OCH ÅTGÄRDER FRÅN REGERING OCH MYNDIGHETER
https://www.frejapartner.se/del3-covid-19-forslag-och-atgarder-fran-regering-och-myndigheter/

Vi har nu upprättat ett frågeformulär på vår hemsida där företagare som har frågor kopplat till coronautbrottet (ur ett juridiskt perspektiv) kan fylla i sina frågor och få vägledning och svar direkt från oss kostnadsfritt.
https://www.frejapartner.se/fraga-freja/

ERIK JOHANSSON
erik.johansson@frejapartner.se
Direkt: +46 (0)763 – 11 81 33

FREDRIK WEISS
fredrik.weiss@frejapartner.se
Direkt: +46 (0)703-12 68 02

RSM

Har ni behov av att upprätta en kassaflödesanalys eller behöver vägledning hur ditt företag kan nyttja regeringens stödpaket. Tveka inte att kontakta oss på RSM.

Daniel Ljungberg
Auktoriserad revisor, Managing Partner
RSM – Bohusgatan 15, 411 39 Göteborg
T: 031 719 17 00 | D: 0700 83 17 10 | W: www.rsm.se

PROMAS

Promas är företaget som levererat de återhämtningsfåtöljer som finns i omklädningsrummen på Hills Golf & Sports Club. Våra fåtöljer kan jobba dygnet runt med att ge fysisk och mental återhämtning av bästa möjliga slag. Vi samarbetar med Professor Lars-Eric Uneståhl som spelat in 17 olika mentala träningsprogram exklusivt för oss- allt för att hjälpa dig att öka din mentala styrka, se möjligheter istället för hinder samt för att öka ditt fokus och din produktivitet. Alla dessa mentala träningsprogram finns integrerade i fåtöljen och vi hjälper självklart till att instruera er i hur ni ska använda dem för största möjliga effekt.

Skulle ditt företag behöva tillgång till denna sorts stärkande återhämtningspaus så hör av dig till mig. Lars-Anders Carlsson 0709-15 22 20 la.carlsson@promas.se.

Läs gärna mer på vår hemsida www.promas.se

TITLEIST

BERGMAN CREATIVE CONSULTING

www.pandemiccontrol.com & www.pandemicguard.com (tänkt att lämnas över som en modell eller färdiga verktyg till WHO, ECDC och regeringar så får vi se om de finner några av tankarna intressanta)(projekt startas i dagarna med ett IT-bolag för att visualisera detta bättre)

Ett system/process för att hjälpa myndigheter på olika nivåer med att fånga relevant data för att stötta dem i att analysera och besluta genom tillgång till en plattform som gör att de kan ”direkt” kan få ”live” information från ”alla” i samhället både globalt och lokalt. Detta ger också möjlighet till trender mm för att bättre kunna resursallokera där störst nytta kommer göras.

En plattform som sänder trygghet till den enskilde genom att hela tiden kunna få tillgång till verifierad information samt kunna nyttja nya certifierade virtuella tjänster som skapas vid behov (alternativ till 1177 mm).

www.postpandemicparty.com (tänkt att få in fler administratörer som driver detta framåt)
En plats att sprida positiva budskap/exempel så vi kan stimulera varandra till att tänka ”utanför boxen” och hitta nya vägar framåt!!

Jag hade varit glad om jag fick hjälp av de fantastiska företagen vi har i vår Business Club i mitt ideella arbete. 

Bergman Creative Consulting – Mikael Bergman
0730-699100 mikael@bergman.cc