Uppdaterat 27 maj 2020
Till dig som är medlem på Hills Golf & Sports Club

Många av de företag som ingår i Hills Business Club har just nu förmånliga kampanjer, de delar även frikostigt med sig av tips och idéer i denna mycket pressade situation. Här får du som medlem på Hills ett axplock av allt som finns tillgängligt just nu. Är det något som faller dig i smaken, kontaktar du respektive företag direkt.

Med vänlig hälsning
Carin Hjalmarsson
Företagsansvarig – Hills Business Club
carin.hjalmarsson@hillsgolfclub.se

Få din IT-vardag att fungera!
Med vår lokala och digitala närvaro kan vi hjälpa företag och organisationer att få vardagen att fungera i kritiska stunder och situationer som kan uppstå. Rätt IT-stöd, rådgivning och support vid till exempel nyckelpersoners frånvaro och sjukdom. Kontakta oss här!

Vill du förverkliga en innovation?
I tider som dessa brukar människor bli lite extra kreativa och påhittiga. Vi utvecklar alltifrån barnvagnar till rymdskepp. Vill du ha hjälp med att utveckla din idé? Hör av dig till oss. 

ESS GROUP FALKENBERG STRANDBAD

ESS GROUP HOTEL PIGALLE

Alla Hills medlemmar och partners kan, med start den 22 maj, boka logi hos på Pigalle från 1 juni till och med 31 augusti med 20% rabatt. Boka online www.hotelpigalle.se och ange rabattkod ”Hills”.

Som medlem/partner får du även 20% rabatt på maten i Restaurang Atelier under perioden 1 juni till 31 augusti vid bordsbokning. Gå in och boka bord online och berätta att du är Hills-members/partners, när du besöker Restaurangen så drar de rabatten av notan vid betalningen på plats.

Tvätta bilen så ofta du vill för 399:- per månad!
Som Hills Business Club-medlem får du ett riktigt kanonpris på Mjuk Biltvätt BUSINESS, vårt abonnemang för företagsbilar. Läs mer och anslut dig

VÄRDERING FÖR ONOTERADE AKTIEBOLAG
Corptrade erbjuder en kostnadsfri introduktion där vi behandlar frågor som;

– Vad påverkar värdet i ditt bolag?
– Vad kan du som ägare göra för att höja bolagets värde?
– Hur betalas en köpeskilling?

Innan introduktionen kommer ett frågebatteri skickas ut, detta för att få kvalitet i mötet. Mötet (digitalt eller fysiskt) är maximalt 2 timmar och sker under strikt sekretess. Erbjudandet gäller tom 26-juni 2020.

CLAES-HENRIK BJUHRBERGER                             
E: chb@corptrade.se
T: 0739 – 87 71 49

MARCUS RÅSBERG
E: marcus.rasberg@corptrade.se
T: 072-991 80 00
www.corptrade.se

GITAB STÄD

WISTRAND

Wistrand Advokatbyrå är en av Sveriges ledande affärsjuridiska fullservicebyråer. Vi biträder klienter i allt från större transaktioner och komplexa tvister till löpande rådgivning i deras dagliga verksamhet. Wistrand har inom samtliga rättsområden fått frågor hänförliga till Coronaviruset och vi kan redan nu se att detta kommer att sätta stark prägel på vår verksamhet en längre tid framöver.

Vi befinner oss i en tid av osäkerhet och prövning för både människor, företagande och samhället i stort. Hälsoaspekter kommer givetvis i första hand men det går inte heller att bortse ifrån att den uppkomna situationen även kommer att få andra negativa effekter på individuell och strukturell nivå. Vi försöker internt att hantera dessa frågor på ett mänskligt och professionellt sätt och vi skänker även en tanke till klienter, samarbetspartners och andra som upplever svårigheter just nu.

Wistrands klienter har hittills påverkats på olika sätt och i olika omfattning. Alla våra klienter får genom vår rådgivning del av den erfarenhetsbank vi byggt upp på kort tid och som hjälper våra klienter att navigera rätt i de juridiska frågor som aktualiseras.

Wistrand har tillsatt en arbetsgrupp med särskilt fokus på Corona-relaterade frågor. Gruppen som består av jurister med olika verksamhetsinriktningar ger bl.a. råd om force majeure i avtal, möjligheterna till försäkringstäckning, arbetsrättsliga frågor och obestånd. Vi bevakar och analyserar den aktuella utvecklingen både i Sverige och i världen. Gruppen följer och utvärderar beslutade och planerade statliga åtgärder (så som t.ex. skatteuppskovet och arbetsrättsliga ändringar). På så sätt kan vi säkerställa att vi på Wistrand med kort varsel och hög expertis kan biträda klienter som i nuläget står inför stora utmaningar relaterade till Corona.

På Wistrands hemsida har ett antal artiklar inom ämnet publicerats. Dessa beskriver ett axplock av de affärsjuridiska frågeställningar som föranleds av coronaviruset. Nedan kan ni ta del av utdrag från tre av dessa. Om ni vill läsa artiklarna i dess helhet, vänligen se vår hemsida.

1. Boverkets förtydligande angående statligt stöd för hyresrabatter: –https://www.wistrand.se/boverkets-fortydligande-angaende-statligt-stod-for-hyresrabatter/

2.  Tillväxtverket ändrar inställning om reglerna kring korttidsarbete:  https://www.wistrand.se/tillvaxtverket-andrar-installning-om-reglerna-kring-korttidsarbete/

3. Checklista för arbetsgivare med anledning av coronautbrottet:
https://www.wistrand.se/checklista-for-arbetsgivare-med-anledning-av-coronautbrottet/

För vidare information och vägledning är ni välkomna att kontakta Wistrand Advokatbyrå;
Sara Fager Hultqvist & Johannes Wardman

https://www.wistrand.se/wistrand-expertis/johannes-wardman/
https://www.wistrand.se/wistrand-expertis/sara-fager-hultqvist/

DEMO GROUP

Demo Group har två lätta lastbilar med bakgavellyftar som lastar ett ton, två skåpbilar med ramp som lastar 1,2 ton och en stor Scania med kyl- och frysmöjligheter som lastar 16 ton, samtliga finns tillgängliga med eller utan chaufförer. Vi har tillgänglig lagerpersonal, erfarna projektledare och vi kan ordna underhållning med teknik även för den lilla hemmafesten när alla sitter hemma och har tråkigt. Eller varför inte redan nu börja fundera på hur man kan nå ut med sitt budskap när detta elände äntligen är över. Vi på Demo ligger väldigt långt i framkant med den senaste tekniken för att få ert företag att sticka ut ifrån mängden på mässor, utställningar eller varhelst ni vill synas…

Kontakta gärna mig,
Peter Simson
peter.simson@demogroup.se 
0707-303311

HILLS RESTAURANG

Undvik stök i köket och låt oss istället göra jobbet! Vi hjälper dig att sätta guldkant på ditt företagsevent, födelsedagsfest, student, bröllop, julbord eller annat evenemang. Vi har tagit fram en cateringmeny för att göra det så enkelt som möjligt för dig att välja en bra kombination av rätter. Kom förbi restaurangen och hämta din mat, upplagd på fat och klar att servera.

Förslag på vår CATERINGMENY hittar du här. Som medlem i Hills BC har du 15% rabatt på beställningar som görs innan 31 maj.

AVHÄMTNING AV DAGENS LUNCH
Vår dagens lunch går alltid att beställa för avhämtning, ring oss på 031-727 1525!
Vår meny för DAGENS LUNCH hittar du här.

STENUNGSBADEN HOTELL & SPA

Passa på att unna dig den där hotellnatten på hemmaplan som tidigare inte blivit av.❤ Nu erbjuder vi ett superbra pris på Stenungsbaden, hotellövernattning med frukost och spa för 495:- per person i delat dubbelrum🌞.

Du bokar enklast genom att klicka på den här länken – Boka erbjudandet nu! Gäller i mån av tillgång och under begränsad tid.

Önskar du hellre köpa ett presentkort där du får 25% extra på ditt köp?
Då köper du den perfekta gåvan på denna länk – Stöd oss nu – nyttja senare!

Varmt välkommen till oss på Stenungsbaden ❤️

På www.stenungsbaden.se finns mer information för dig som önskar om hur vi arbetar för att du som gäst ska känna dig trygg hos oss.

BE BETTER ONLINE

Se till att ni fokuserar era marknadsföringsinsatser på rätt sätt.
Be Better Online bjuder på en miniworkshop kring er digitala marknadsföring.
Ordinarie pris är 5500kr. Vi är specialiserade på marknadsföring och synlighet på Google, Facebook, Instagram, Linkedin och Youtube. Workshopen är på 2 timmar och sker över video. Smidigt i dessa tider, eller hur :). Vi går tillsammans igenom er webbplats och sociala medier och diskuterar kring hur ni kan skapa de bästa förutsättningarna för er verksamhet oavsett ert ekonomiska läge just nu. Efter workshopen får ni med er konkreta åtgärder att arbeta vidare med. Workshopen kräver inga förkunskaper.
Kontakta mig för att ta del av erbjudandet:
Thomas Van Loo
073-5441229
thomas.van.loo@bebetteronline.com

VIC TEXTILTVÄTT

Anlita ett certifierat tvätteri. Vi tvättar arbetskläder, dukar, mattor, skjortor och kemtvätt. Vi hämtar och levererar på ert företag eller i hemmet. Välkommen med din beställning på info@vic.se eller tel. 031-220240.

BAUER MEDIA GROUP

I de tuffa tider vi går igenom just nu är det viktigt att försöka fortsätta med våra verksamheter. Det kommer vända för eller senare, just nu gäller det att försöka härda ut. Cirka 500.000 Göteborgare lyssnar varje vecka på någon av Bauer Media radiokanaler, Mix Megapol, NRJ och Rockklassiker.

Vi erbjuder annonsering i 1 vecka med 70 stycken 20 sekunders införanden i varje kanal för totalt 29.500kr. Totalt 210 stycken införande under 1 vecka. Kampanjen ger cirka 900.000 kontakter under aktuell vecka. Kontakta Henrik Fryklund för mer information Henrik.fryklund@bauermedia.se, 0730-667205.

FREJA PARTNER

Freja Partner har i relation till utbrottet av Covid-19, och dess följder av stor osäkerhet hos många av våra företagsklienter, valt att gå ut och besvara ett antal frågor kopplat till ämnet. Vi får många samtal från oroliga klienter och vill med texten nedan försöka besvara några av frågorna så brett som möjligt.

När det gäller juridisk rådgivning så är det alltid bäst att ge rådgivning från fall till fall och klient till klient då omständigheter och förutsättningar alltid kan skilja, så nedan information skall ses som riktlinjer och generell information. Freja Partner uppmanar sina klienter att höra av sig till oss innan vidare åtgärder tas. Nedan information kan komma att ändras (speciellt avsnitt tre –Förslag och åtgärder från regering och myndigheter), vilket innebär att Freja Partner inte kan ta något ansvar i hur denna informationen nyttjas vidare.

DEL1: COVID-19 – PERSONAL & ARBETSRÄTT
https://www.frejapartner.se/del1-covid-19-personal-arbetsratt/

DEL2: COVID-19 – AVTALSFÖRHÅLLANDEN
https://www.frejapartner.se/del2-covid-19-avtalsforhallanden/

DEL3: COVID-19 – FÖRSLAG OCH ÅTGÄRDER FRÅN REGERING OCH MYNDIGHETER
https://www.frejapartner.se/del3-covid-19-forslag-och-atgarder-fran-regering-och-myndigheter/

Vi har nu upprättat ett frågeformulär på vår hemsida där företagare som har frågor kopplat till coronautbrottet (ur ett juridiskt perspektiv) kan fylla i sina frågor och få vägledning och svar direkt från oss kostnadsfritt.
https://www.frejapartner.se/fraga-freja/

ERIK JOHANSSON
erik.johansson@frejapartner.se
Direkt: +46 (0)763 – 11 81 33

FREDRIK WEISS
fredrik.weiss@frejapartner.se
Direkt: +46 (0)703-12 68 02

RSM

Har ni behov av att upprätta en kassaflödesanalys eller behöver vägledning hur ditt företag kan nyttja regeringens stödpaket. Tveka inte att kontakta oss på RSM.

Daniel Ljungberg
Auktoriserad revisor, Managing Partner
RSM – Bohusgatan 15, 411 39 Göteborg
T: 031 719 17 00 | D: 0700 83 17 10 | W: www.rsm.se

PROMAS

Promas är företaget som levererat de återhämtningsfåtöljer som finns i omklädningsrummen på Hills Golf & Sports Club. Våra fåtöljer kan jobba dygnet runt med att ge fysisk och mental återhämtning av bästa möjliga slag. Vi samarbetar med Professor Lars-Eric Uneståhl som spelat in 17 olika mentala träningsprogram exklusivt för oss- allt för att hjälpa dig att öka din mentala styrka, se möjligheter istället för hinder samt för att öka ditt fokus och din produktivitet. Alla dessa mentala träningsprogram finns integrerade i fåtöljen och vi hjälper självklart till att instruera er i hur ni ska använda dem för största möjliga effekt.

Skulle ditt företag behöva tillgång till denna sorts stärkande återhämtningspaus så hör av dig till mig. Lars-Anders Carlsson 0709-15 22 20 la.carlsson@promas.se.

Läs gärna mer på vår hemsida www.promas.se

BERGMAN CREATIVE CONSULTING

www.pandemiccontrol.com & www.pandemicguard.com (tänkt att lämnas över som en modell eller färdiga verktyg till WHO, ECDC och regeringar så får vi se om de finner några av tankarna intressanta)(projekt startas i dagarna med ett IT-bolag för att visualisera detta bättre)

Ett system/process för att hjälpa myndigheter på olika nivåer med att fånga relevant data för att stötta dem i att analysera och besluta genom tillgång till en plattform som gör att de kan ”direkt” kan få ”live” information från ”alla” i samhället både globalt och lokalt. Detta ger också möjlighet till trender mm för att bättre kunna resursallokera där störst nytta kommer göras.

En plattform som sänder trygghet till den enskilde genom att hela tiden kunna få tillgång till verifierad information samt kunna nyttja nya certifierade virtuella tjänster som skapas vid behov (alternativ till 1177 mm).

www.postpandemicparty.com (tänkt att få in fler administratörer som driver detta framåt)
En plats att sprida positiva budskap/exempel så vi kan stimulera varandra till att tänka ”utanför boxen” och hitta nya vägar framåt!!

Jag hade varit glad om jag fick hjälp av de fantastiska företagen vi har i vår Business Club i mitt ideella arbete. 

Bergman Creative Consulting – Mikael Bergman
0730-699100 mikael@bergman.cc

TITLEIST