För att göra ditt event riktigt bra är förberedelser, samt att hålla deadlines, A och O. För att hjälpa er på traven har du nedan en checklista som är värd att läsa igenom tidigt. All korrespondens som efterfrågas nedan skickas till carin.hjalmarsson@hillsgolfclub.se, om inte annat anges. Du är också självklart välkommen att kontakt oss om du har frågor kring evenemanget, eller behöver bolla tankar och idéer.

1 SKICKA UT FÖRETAGETS INBJUDAN

Tänk på att skicka ut din inbjudan i god tid. Behöver du hjälp med bilder från Hills eller förslag på text hjälper vi gärna till. Vi kan även layouta din inbjudan mot en mindre kostnad.

2 SKAPA DELTAGARLISTA

Vi behöver få namn och golf-id på alla era deltagare senast två arbetsdagar innan er tävling. Använd dokumentet ”Deltagarlista” för ändamålet och maila i retur. Uppge även om ni önskar en särskild lottning och om det finns önskemål kring vilka som ska spela tillsammans.

3 FÖRBESTÄLL MAT, DRYCK OCH IS

Hills Restaurang har ett väl utvecklat koncept för företagstävlingar och erbjuder flera olika menyförslag, både före under och efter tävlingen. De erbjuder till exempel:
– Frukost: Allt från en enkel smörgås till frukostbuffé
– Lunch: Dagens lunch med sallad eller buffé
– Ute på banan: Godis, fika, varm mat (här ger vi er 20% rabatt på allt ni beställer av oss)
– Halfway House: Efter hål 10, som då är öppet specifikt för er partnergolf

De tar även emot ev. beställning som du behöver göra av is för att t ex hålla drycker väl kylda ute på banan under tävlingen. För att göra dessa beställningar, kontakta Restaurangen via restaurang@hillsgolfclub.se alternativt 031-727 1525 senast en vecka innan ditt event. All mat och dryck som konsumeras under ert event på Hills, ska komma från Restaurangen. Avvikelser från detta måste diskuteras i förväg.

4 FÖRBERED MED HÅLVÄRDAR, BOKA TÄLT, BORD, ELVERK, EXTRA GOLFBILAR, UNDERHÅLLNING

Att du som värd för tävlingen har egna hålvärdar är ofta ett uppskattat inslag bland deltagarna. Att ha hålvärdar är också ett sätt som många av våra företag väljer att själva finansiera sin golftävling på. Detta är något du själv styr över, men tänk på att allt praktiskt dina hålvärdar behöver i form av tält, bord, el, golfbilar, mat, tillgång till is etc måste beställas i god tid innan ditt event. All information om dina hålvärdar noterar du i dokumentet ”Hålvärdar” och skickar i retur till oss.

TÄLT, BORD etc: För att få till en bra eventmiljö och ytterligare höja känslan på eventet, uppmuntrar vi att det sätts upp tält ute på banan. Dessa ger inte bara era anställda, eller hålvärdar, bra väderskydd, utan det skapar också möjligheter för dig att enkelt exponera ditt varumärke och kanske bjuda dina gäster på något under rundan. Hills har ett samarbete med Events by Creative som hjälper dig att skräddarsy en lösning. Deras erbjudande finns att ladda ner högst upp på denna sida. Väljer du en annan lösning än Creative är det mycket viktigt att du informerar Hills om detta i god tid, då vårt banarbetarteam är högst involverade i tältens placering.

ELVERK: Behöver du tillgång till el under din tävling, behövs elverk. Hills kan beställa, hämta och returnera dessa åt dig mot en kostnad. Kontakta Carin senast tre arbetsdagar innan din tävling för att göra en beställning (noteras i dokumentet ”Hålvärdar”).

GOLFBILAR: Vi har 60 golfbilar på Hills och gör i ordning rätt antal golfbilar inför ert event. Vi önskar dock få veta om, och i så fall hur många, golfbilar era hålvärdar behöver (noteras i dokumentet ”Hålvärdar”).

UNDERHÅLLNING: På Hills har vi ett samarbete med duon TreDrag som gärna underhåller innan, under eller efter er tävling. Att gästerna möts av sång och musik i samband med er After Golf är ofta ett uppskattat inslag. Mer information finns i PDF:en ”TreDrag”. 

5 FÖRBERED FÖR HÅLTÄVLINGAR

Tänker du dig att vi ska mäta längsta drive, närmast hål eller något annat kul under tävlingen? Då behöver Carin få veta senast tre arbetsdagar i förväg. Har du egna önskemål om vilka hål detta ska finnas på lyssnar vi självklart på det, annars ger vi gärna ett förslag. Vi har även goda kontakter med olika golfproffs eller någon av våra elitjuniorer som kan anlitas för att delta i tävlingen, t ex genom en clinic eller att proffset står på ett hål under tävlingen och ”säljer” sitt utslag till förmån för t ex välgörande ändamål.

6 TÄNK TILL KRING PRISBORDET

Ett dignande prisbord är mycket uppskattat av deltagarna. Behöver du tips och idéer på vad man kan ge bort, eller om du vill inkludera något från Hills, är du välkommen att höra av dig. Vi har även goda erfarenheter av ”goodie bags” och kan ge tips på innehåll även för dessa.

7 LADDA NER APP FÖR ELEKTRONISK SCORING

På Hills använder vi elektroniskt scoring. Vi kontaktar dig inför ditt event med information om vilken app som ska laddas ner av deltagarna. I varje golfbil finns ett USB-uttag för laddning.

8 HÖR AV DIG VID FRÅGOR!

Jag finns alltid anträffbar vid frågor, stora som små, och det går bra att både maila, ringa eller ta ett möte. Vi ser fram emot ett grymt bra företagsevent på Hills och hoppas att ni ska uppskatta banan med sin fina kondition.

P.S. Har du medarbetare, eller kunder, som inte spelar golf och kan vara med i din tävling, arrangerar vi gärna sidoaktiviteter i form av nybörjargolf eller träning i vårt gym. Se mer information i bilagan ”Annat än golf”.

Carin Hjalmarsson
carin.hjalmarsson@hillsgolfclub.se
mobil 070-332 1391