Publicerat 2 december 2019
MIG Awards gav Hills en fin nominering i kategorin ”Årets Marknadsförare”. Vi nådde inte riktigt ända fram, men är otroligt stolta över hedersomnämnandet vi fick. Vi var ju i väldigt fint sällskap!
Vinnare MIG (Marknadsföreningen i Göteborg) Awards 2019
Årets Säljare: Liseberg
Årets Kommunikatör: Mia Skäringer Lázár & Gabriel Lázár
Årets Marknadsförare: Johan ’Red Top’ Larsson

Årets Marknadsförare:
Företag eller individ som har gjort skillnad och avtryck på den lokalt regionala marknaden kring Göteborg genom sina marknadsföringsinsatser. Insatser som också satt Göteborgsregionen på kartan och genom det visar att i samverkan lyfter vi varandra och kan med det nå oanade höjder. I sin kommunikation har man visat på hög grad av kreativitet i en tid då hållbarhet är en viktig värdegrund.

Nomineringstexten för Hills Golf & Sports Club
Hills golf & Sports club med VD Mats Sterner, tidigare golfproffset Carin Koch numer för ansvarig Business Club och Johan Edfors, också tidigare golfproffs och nu delägare och en av designers av banan.

Jag vill nominera Hills Golf & Sports club för sitt gedigna, målmedvetna och framgångsrika arbete för att med en produkt och koncept i världsklass marknadsföra och sätta Göteborg på världskartan.

Vid sidan av att utveckla produkten och konceptet Hills Golf & Sports Club,  har arbetet med marknadsföring och kommunikation utvecklats lika medvetet. De digitala kanalerna pratar visuellt med våra känslor för att skapa förväntan och önskan efter upplevelsen av produkten, något som också nyligen uppmärksammats av den primära målgruppen: http://www.golfbladet.se/arets-basta-hemsidor-2019 .

Det mångåriga, mångsidiga och målmedvetna arbetet kröntes med stor framgång i augusti 2019 under Europa tourens tävling ”Scandinavian Invitation”. Tillsammans med tävlingsledningen på Europatouren lyckades man engagera Europas främsta golfprofiler och därmed medföljande världsmedia, med enorm respons, uppmärksamhet och uppskattning som resultat. Världsstjärnorna Henrik Stenson, Alexander Norén samt Matt Fitzpatrick tillsammans med ett starkt svensk startfält med Joakim Lagergren, Johan Edfors och Rikard Karlberg gjorde att tävlingen hade ett både starkt och attraktivt startfält.

Under veckan i augusti lyckades man locka till sig 68 000 besökare! Stor uppslutning av Svensk och internationell press, radio, tv-stationer och online-aktörer fanns på plats för att förmedla nyheter, händelser och spelarintervjuer. Under tävlingen 2019 producerades över 2000 artiklar, som nådde 165 miljoner läsare och motsvarar 51 MSEK i annonsvärde.

I Sverige kunde över 4 miljoner tv-tittare följa dramatiken i Viasat & Tv10. Man uppskattar att 4.453.000 tittade i nationell TV. Internationellt sände 150 kanaler tävlingen under över 18 timmar.