Sommarens tävlingar

För dig som gillar den där lilla extra kryddan i golfrundan kan vi varmt rekommendera sommarens kommande medlemstävlingar. Det finns flera olika tävlingsformer och båda banorna att välja på så vi hoppas att du ska hitta något som passar just dig. Du hittar mer information och anmälan genom att klicka på tävlingens namn.

13 juli: Triumfglass Dolce på Valley Course

Spelas som fyrboll/bästboll i tvåmanna-lag med minst en medlem per lag och första start klockan 9:00. Anmälningsavgiften 150 kr per person. För gäster tillkommer tävlingsgreenfee på 385 kronor.

14 juli: Triumfglass Storstrut på Valley Course

Spelas som singel slaggolf med första start klockan 9:00. Anmälningsavgiften är 150 kronor. Både medlemmar och gäster är välkomna. För gäster tillkommer tävlingsgreenfee på 385 kronor.

18 juli: Snörgolfen by Titleist & Footjoy på Hills Course

Spelas som greensome i tvåmanna-lag med minst en medlem per lag och första start klockan 7:00. Varje lag får ett snöre som är lika många meter som lagets spelhandicap. Snöret kan användas att sänka puttar och ta sig ur svårigheter genom att klippa av lika mycket på snöret som man flyttar bollen. Det antal slag laget presterar efter 18 hål är slutresultatet oavsett om snöret är helt nyttjat eller inte. Anmälningsavgiften är 500 kronor per lag, vilket inkluderar något gott från restaurangen före eller efter er runda. För gäster tillkommer tävlingsgreenfee på 900 kronor.

19 juli: Greenkeeper’s Revenge, take 6 på Hills Course

Spelas som Texas scramble i tvåmanna-lag med minst en medlem per lag och första start klockan 7:00. Denna dag ger vi vårt banarbetargäng fria händer, så bli inte förvånad som du stöter på en och annan udda utmaning. Anmälningsavgiften är 300 kronor per lag. För gäster tillkommer tävlingsgreenfee på 900 kronor.

20 juli: Hills Invitation 2024 på Hills Course

Spelas som Irish rumble i fyrmanna-lag med minst två medlemmar per lag. Dagen börjar med gemensam frukost och därefter shot-gun start klockan 9:00. Efter tävlingen samlas vi för en bit mat och prisutdelning. Anmälningsavgiften är 2.000 kronor per lag, vilket inkluderar frukost och buffé efter rundan. För gäster tillkommer tävlingsgreenfee på 900 kronor.

3 – 4 augusti: KM på Hills Course

Vi korar årets klubbmästare i två olika tävlingar som båda spelas över 18 + 18 hål med löpande start från klockan 7:00.

KM TOUR är för dig som vill mäta dina krafter med klubbens bästa spelare och en utmanande uppsättning på Hills Course. Klassen spelas scratch från tee 62/64 för herrar och från tee 54 för damer.
Vi kommer även spela ett KM från klubbtee, KM KLUBB, vilket innebär tee 54 för herrar och tee 45 för damer. I denna tävling deltar du automatiskt i scratch- och netto-klass.
Vi avslutar KM-helgen med gemensam lunch och prisutdelning efter den avslutande rundan.
Anmälningsavgiften är 100 kronor och betalas på plats vid incheckning.